در قسمت قبل با انواع خواب آشنا شدیم.نتیجه ای که حاصل شد،این است که خواب non rem از خواب rem برای بدن واستراحت مفیدتر است.

اگر شخصی شش ساعت بخوابد معمولا این 6 ساعت به 4 قسمت 90 دقیقه ای تقسیم میشود که با خواب non rem شروع و در آخر به خواب rem ختم میشود.مدت خواب rem از 5 دقیقه تا 30 دقیقه میباشد.

سوال مهم؟از آنجا که خواب non rem بهتر است،بهترین موقع برای خواب چه زمانی است که مقدار خواب non rem بیشتر باشد؟

طی تحقیقات انجام شده هر چه به ساعت 12 ظهر نزدیک شویم مقدار خواب rem افزایش پیدا میکند(خواب بد)واگر به ساعت 12 شب نزدیک شویم مقدار خواب non rem افزایش پیدا میکند(خواب خوب).بهترین زمان برای خواب ساعت 10 شب تا 4 صبح میباشد.وبدترین زمان 6 صبح تا 12 ظهر میباشد.

توجه مهم:دانش آموزانی که شب ها درس میخوانند وصبح ها میخوابند در خطر خستگی مزمن قرار دارند،یعنی همیشه خسته وکسل میباشند.

علاوه بر مورد بالا خواب مناسب فواید بسیار دیگری هم دارد که به شرح زیر است:

1)تمرکز افزایش پیدا میکند.

2)مطالبی که در روز در ذهن ثبت شده اند،در شب در ذهن پالایش وتثبیت میشوند.

3)هورمون هایی در بدن وجود دارند که در ساعت 11 تا 6 صبح وقتی خواب باشیم ترشح میشود.این هورمون ها باعث شادابی  در روز بعد وافزایش قدرت یادگیری میباشد.

4)سیستم ایمنی بدن تقویت میشودافرادی که کمبود خواب دارند بیشتر از افراد دیگر سرما میخورند و...

5)جسم بافت های خود را ترمیم میکند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مشاوره تحصیلی-مشاوره درسی-مشاوره کنکور

معرفی رشته های دانشگاهی و رتبه قبولی-معرفی رشته دبیرستان

 

خرید محصولات آموزشی نشر مکتب آروین 

منابع کنکور-فیلم های آموزشی-کتاب کمک درسی-کتاب تست-کتاب برنامه ریزی-کتاب کار

پرفروش ترینها

تازه ها

مقطع دبیرستان و کنکور

ویدیوهای آموزشی